پرینتر، اسکنر، فکس، کپی و ویدیو پروژکتور

ماشین های اداری هم زمان با پیشرفت تکنولوژی ساخت دستگاه های الکترونیکی , در طیف وسیع و گسترده ایی تولید و روانه بازار مصرف کننده ها شده است . بسیاری از کمپانی های معروف تولید کننده تجهیزات اداری , در راستای بهبود عملکرد و افزایش کارایی تولیدات خود به طور مداوم امکانات و قابلیت های آن ها را بر اساس نیاز مصرف کننده ها , افزایش داده اند . جهت بهبود عملکرد و دقت و همچنین سرعت در فعالیت های دفتر کار، تعداد زیادی از ماشین آلات استفاده می شود که در موجب افزایش بهره وری و بازده کسب و کار می شود.

پرینتر

پرینتر اولین و پر مصرف ترین ماشین اداری است , که در اکثر ادارات و مکان های آموزشی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد . در ابتدا پرینترها تنها قادر به انجام امورات چاپ و پرینت گرفتن از اسناد و مدارک کاغذی بودند , اما امروزه به لطف پیشرفت علم و دانش ساخت چاپگرها , اکثر شرکت های بزرگ و مطرح تولید کننده پرینتر , پرینترهای چندکاره را ساخته و روانه بازار کرده اند که میتوانند بعضا تا 4 کار متفاوت را در قالب یک دستگاه انجام دهند . نمونه ایی از این پرینترهای چند کاره که جزء پرمصرف ترین چاپگرهای بازار نیز میباشد و تصویر ان را در زیر نیز مشاهده میکنید.

Printer
copy

دستگاه کپی

 دستگاه فتوکپی را همه ما حداقل یک بار از نزدیک دیده ایم!!! از کپی گرفتن مدارک شناسایی برای ثبت نام در مدرسه و دانشگاه گرفته تا کپی گرفتن از انواع سند ها و مدارک دیگر در ادارات و سازمان ها . دستگاه های کپی با توجه به توانایی و کارایی که دارند در اندازه های مختلف و با قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند . حسب اینکه دستگاه کپی قابلیت های چاپ دورو گرفتن , اضافه کردن سینی کاغذ , نع چاپ و سرعت در گرفتن کپی را داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر میرود .

fax

دستگاه فکس

فکس یا همان دورنگار , برای ارسال انواع مکاتبات و نامه نگاری ها به کار گرفته میشود . البته دستگاه فکس مصارف خاص خود را دارد و کاربرد آن بیشتر برای شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی مناسب میباشد .

video projector

ویدئو پروژکتور

ویدیو پروژکتورها بیشتر در مکان ها و سالن های آموزشی مورد استفاده قرار میگیرند , و بسته به مساحت و شرایط فیزیکی سالنی که قرار است در آنجا مورد استفاده قرار گیرد در قیمت های مختلف به فروش میرسند . میزان شدت روشنایی که از لنز پروزکتور به بیرون ساتع میشود ,  فاصله پروژکتور از پرده نمایش , وضوح و کیفیت تصویر نمایش داده شده , امکانات اتصالی موجود بر روی VideoProjector از جمله مسایلی است که در قیمت گذاری پروژکتورها اثر دارند . از برندهای مطرح در زمینه تولید ویدئو پروژکتور میتوان به دو برند EPSON و OPTOMA اشاره کرد , که دستگاه های پرفروشی را در سطح بازار دارند .

اسکنر

تبدیل کردن اسناد و عکس ها و مدارک دیگر به صورت یک فایل ذخیره شده در کامپیوتر میتواند جذاب باشد . دستگاه های اسکنر وظیفه این تبدیل را بر عهده دارند . بر اساس قابلیت ها و مزیت هایی که دستگاه دارد قیمت آن ها نیز متغیر میباشد . اگر حجم بالایی از اسناد را در طی روز اسکن میکنید بهتر است که از اسکنرهای فیدر دار استفاده کنید تا به صورت خودکار کاغذ را به داخل دستگاه بکشد . داشتن قابلیت اسکن دورو نیز میتواند کمک شایانی در تسریع کارها باشد . نوع تکنولوژی اسکن و عمق اسکن هم از مشخصاتی هستند که در کیفیت فایل اسکن شده تاثیر گذار هستند .

scanner